logo Rok Grotowskiego 2009
Instytut Grotowskiego
  • Polish
  • English
Mecenat

Wrocław Europejską Stolicą Kultury 2016


Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

14 17 czerwca (sobota środa)

Arsenał

 

UR HAMLET, reż. Eugenio Barba; Odin Teatret


Występują:
Akira Matsui (Japonia), Ni Wayan Sudiani, Ni Nyoman Tjandri, I Wayan Bawa, Ya-Lan Lin (Tajwan), Brigitte Cirla (Francja), Augusto Omolú and Cleber da Paixão (Brazylia), Annada Prasanna Pattanaik (Indie), Magnus Errboe (Dania), I Ketut Buda Astra, I Ketut Lida, I Ketut Sandi, I Ketut Suwana, I Ketut Karwan, I Made Budiana, I Made Merta, I Made Renanta, I Made Suamba, I Made Suteja, I Made Lesit, I Nyoman Doble, I Nyoman Suwida, I Wayan Bawa, I Wayan Kader, I Wayan Marca, I Wayan Martawan, I Wayan Naka, I Wayan Purnawan, I Wayan Rawa, I Wayan Suamba, Ida Bagus Made Kertayasa, Ni Kadek Ariantini, Ni Luh Anik Windasari, Ni Made Partini, Ni Made Srimpi, Ni Nyoman Juniati, Ni Nyoman Tjandri, Ni Wayan Nugini, Ni Wayan Phia Widari Eka Tana, Ni Wayan Sudiani (Bali), Kai Bredholt, Roberta Carreri, Jan Ferslev, Julia Varley, Torgeir Wethal, Frans Winther (Dania), Aeran Jeong (Korea Pd.), Agnieszka Masternak, Agnieszka Sosnowska (Polska), Alberto Martinez Guinaldo (Hiszpania), Aleksandra Marzec (Polska), Alessandro Curti (Włochy), Alvaro Iván Hernández Rodríguez (Kolumbia), Ana Laura López Morales (Meksyk), Andrea De San Juan Hazen (Hiszpania), Antonello Motta (Włochy), Bruna Longo (Brazylia), Carlos Carmona (Meksyk), Carolina Paola Balduzzi (Argentyna), Christina Kyriazidi (Grecja), Damian Borowiec, Dawid Gudel (Polska), Deise Nunes (Brazylia), Devrim Evin (Turcja), Dominique Serena Antignano (Włochy), Edyta Kutnik, Ewa Piotrowska (Polska), Felipe Vergara (Kolumbia), Francesca Guillén, Francisco Villicaña Maldonado (Meksyk), Giuseppe Leonardo Bonifati (Włochy), Isabela Paes (Brazylia), Isadora Pei (Włochy), Linda Cunningham (Irlandia), Liza Urbanová (Czechy), Loren O'Dair (Wielka Brytania), Magdalena Ptasznik, Małgorzata Gajdemska (Polska), Marcelo Gomes Miguel (Brazylia), Michał Dawidowicz (Polska), Monserrat Montero Cole (Kostaryka), Paweł Leszczyński, Piotr Filonowicz (Polska), Rachael Lindsay (Irlandia), Roberto Aldorasi (Włochy), Sofija Ristevska (Macedonia), Soon-Heng Lim (Malezja), Stefan Adamski (Polska), Stephanos Regueros Savvides (Cypr), Steve Rice-Khan (Wielka Brytania), Thadd McQuade (USA), Vanna Kårfors (Szwecja), Wioletta Farkowska (Polska), Wout van Tongeren (Holandia), Yuval Dishon (Szwajcaria), Zofia Dworakowska (Polska)

 

Muzyka: kompozycja i aranżacje – Frans Winther; tradycyjne pieśni balijskie i hinduskie
Przestrzeń sceniczna: Luca Ruzza
Kostiumy: Jan de Neergaard and Odin Teatret
Reżyseria swiateł: Luca Ruzza and Odin Teatret
Dżwięk: Cy Nicklin
Prodducent: Patricia Alves
Asystenci producenta: Emanuela Bauco, Anne Savage
Fotografie: Claudio Coloberti
Plakat: Luca Ruzza
Dział techniczny: Hans Kobberø, Fausto Pro, Oscar Alonso Sánchez, Stefan Tarabini, Søren Lykkeager
Tłumaczenie na j. angielski: Judy Barba
Asysytenci reżysera: Julia Varley, Cristina Wistari Formaggia, Ana Woolf
Dyrektor Administracyjny: Søren Kjems
Opieka lietracka: Nando Taviani
Scenariusz i reżyseria: Eugenio Barba

Produkcja: Odin Teatret, Hamlet Sommer, the Municipality of Elsinor, Ravenna Festival, KIT - Copenhagen International Festival

Projekt wspierają: Danish Arts Council - Centre for Performing Arts, Kulturministeriets Provinspulje, Counties of Ringkjøbing and Frederiksborg, the Municipalities of Holstebro, Lemvig, Struer, Thyborøn/Harboøre, Thyholm, Ulfborg/Vemb and Vinderup, The Japan Foundation.

 

 

Takiego Hamleta jeszcze nie było! W przedstawieniu bierze udział blisko 100-osobowy zespół złożony z aktorów Odin Teatret, gości z różnych części świata oraz artystów z Gambuh Desa Batuan Ensemble z Bali. Eugenio Barba od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku prowadzi poszukiwania w obrębie kultur tradycyjnych Wschodu i Zachodu.

 

Projekt rozwijał się w oparciu o Vita Amlethi Saxo Grammaticusa, pierwszego kronikarza Danii (ok.1200 r.). Prace rozpoczęły się w 2003 roku w Holstebro w Danii, trwały podczas dwóch kolejnych sesji Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru w Sewilli (2004 r.) i we Wrocławiu (2005 r.), kontynuowane były na wyspie Bali, a zakończyły się w Rawennie. Przedstawienie zrealizowane zostało z wielkim rozmachem. Aktorzy w unikalnych kostiumach, podkreślających wielokulturowy charakter przedsięwzięcia, poruszają się w labiryncie pochodni, oświetlają nimi coraz to nowe przestrzenie. Wróg, którego wszyscy spodziewali się z zewnątrz, wyłania się spod stóp – z tajemnej warstwy pozornie uładzonego społeczeństwa. Gdy świat popada w ruinę, Hamlet ogłasza zasady Nowego Porządku.

 

Przedstawienie trwa 90 minut (bez przerwy)